Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
152

Over onze reis

China is het moederland van onze dochters en graag willen wij ze al van jongs af aan kennis laten maken met dit mooie grote land, omdat het een deel is van wie ze zijn en hoe ze eruit zien. Wellicht zal het hen op latere leeftijd ook kunnen helpen om de omstandigheden waardoor zij bij ons zijn gekomen, beter te kunnen begrijpen en vooral te accepteren.

De insteek van onze reis is vooral vakantie, genieten van de cultuur, natuur, eten. Na veel lezen, wikken en wegen hebben we gekozen voor een reis door het Zuid-Westelijke deel van China. In dit reisschema past ook prima de geboorteplaats van Lindsey, namelijk Cenxi in Guangxi. Lindsey heeft altijd veel belangstelling gehad voor haar achtergrond en is er dan ook helemaal aan toe om voor het eerst kennis te maken met de omgeving waar zij vandaan komt.

Rekeninghoudend met de kinderen hebben we een vrij relaxed schema, niet volgepland met allerlei verplichte excursies. Alleen in de provincie Yunnan hebben we via Internet een lokale gids geboekt, zodat wij makkelijker en met een privébusje door de provincie kunnen reizen. Het reisschema voor Yunnan hebben wij zelf vastgesteld met tips van de gids.

Behalve guesthouses hebben wij voor ons bezoek aan Yangshuo (Li rivier en karstgebergten) en Pingan in de provincie Guangxi (een dorp gelegen tussen de mooiste en grootste rijstvelden ter wereld, bewoont door voornamelijk Zhuang mensen, een etnische minderheid waarvan Lindsey ook afkomstig is) niets geregeld en laten we de tijd en omgeving over ons heen komen.

Wel is ons transport naar en verblijf in Cenxi georganiseerd i.v.m een bezoek aan het kindertehuis en een ontmoeting met de directrice en mogelijke verzorgsters.

Als laatste gaan we een aantal dagen naar Sanya op het zuidelijke eiland Hainan. Hier hebben we een luxe 5 sterren hotel geboekt direct aan het strand met mega zwembad en glijbanen. We blijven hier zo'n 5 dagen om bij te komen van alle indrukken die we hebben opgedaan. Van hieruit vliegen we via Beijing terug naar Amsterdam.

Mocht je interesse hebben om ook zelf een reis in elkaar te zetten, kijk dan eens in de "links".

Bezochte landen

Wij hebben 22 landen (9%) bezocht:

België, Botswana, China, Duitsland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Indonesië, Italië, Luxemburg, Maleisië, Nederland, Nederlandse Antillen, Oostenrijk, Singapore, Spanje, Sri Lanka, Thailand, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zimbabwe, Zuid-Afrika.