Dag 9: Van Dali naar Gui... FLIGHT CANCELLED

1 mei 2011 - Kunming, China

Route: Dali - Kunming - Guilin

Vanochtend nam Elena met tranen in haar ogen afscheid van ons, we hebben dan ook hele leuke dagen samen gehad. Ook onze chauffeur was een schat van een man en dol op de meisjes en omdat hij niet van afscheid nemen houdt, heeft hij ons snel gegroet en is snel weggelopen.

Dag 9 Kunming 265blog Dag 9 Kunming 269blog Dag 9 Kunming 266blog

Daar stonden we dan op Dali airport wachtend op onze vlucht naar Kunming en toen ... VERTRAGING. Op zich niet zo'n probleem want anders hadden we 6 uur moeten wachten in Kunming. I.p.v. 12.00 uur zijn we nu om 14.30 uur vertrokken. Om 18.00 uur zou onze vlucht van Kunming naar Guilin vertrekken, maar .... onze vlucht blijkt te zijn geannuleerd. En niet vandaag, maar al op 13 maart alleen had de reisagent dat niet juist doorgegeven!

Nu kunnen we wel stressen en boos worden (wat een ander stel deed), maar ach dit is China en nu zien we wat van Kunming. Dus we zien het maar als een zegen, want China Southern betaalt voor ons een chique hotel, met ontbijt, diner (zie foto), lunch, dus mopperen doen we niet. Nu moeten we alleen voor morgen een leuk uitstapje regelen.

Dag 9 Kunming 271blog Dag 9 Kunming 273blog

De meiden zijn ook gerustgesteld, althans Lindsey (die houdt van zekerheid). En nu genieten ze van een heerlijk bad. Gelukkig is de manager van ons guesthouse The Yangshuo Inn waar we vanavond werden verwacht een Nederlandse, dus hebben wij haar kunnen uitleggen hoe de vork in de steel zit en dat er geen chauffeur op ons hoeft te wachten in Guilin.

Morgen maar weer opnieuw proberen.

Liefs uit Kunming,

L.A.R.S.

1. Oma Frens:
    1 mei 2011
    Ja, jôh, zo iets kan natuurlijk gebeuren en als ervaren avonturiers moet je zulke dingen incalculeren.
    Gelukkig zijn jullie toch goed verzorgd en volgende dag maar weer opnieuw proberen. Wat hebben jullie toch een mooie reis gehad in deze afgelopen dagen en er zullen zeker nog meer komen in deze twee weken.
    Knuffel van de twee oudjes.
  2. Lydia Gross:
    2 mei 2011
    Precies, oma heeft helemaal gelijk. Bovendien regelt onze hemelse touroperator boven het allemaal wel voor jullie. Geniet maar lekker. Komende donderdag knuffel ik jullie twee oudjes. We ontmoeten ze bij de padi-velden in het oosten des lands. Lieve groet en bon voyage wederom! xx
  3. Louise:
    2 mei 2011
    Wat ontzettend leuk om alles te lezen! En wat een prachtige foto's.
    Misschien is het niet zo gek even een fijn hotel te hebben tussen de guesthouses in? En als er geen leuk uitstapje te vinden is, San, kun je altijd nog gaan shoppen :-) Geniet ervan daar, met z'n allen.
    tot snel xxx
  4. Atje Hendricks:
    18 mei 2011
    Wat een eikel die reisagent, maar goed, lekker in een prima hotel, net als wij in Maleisie met die aswolk, 10 dgn. extra in een lux hotel, die dingen gebeuren heb ik in de gaten.