Ni hao wereld!

31 maart 2011 - Thuis, Nederland

Nog even en dan is het zover op 22 april vertrekken we met z’n 4-en voor een vakantie naar China. We hebben er zin in om China te beleven, zien, ruiken en proeven. Niet in de laatste plaats omdat China het moederland van onze dochters is en het voor hen een eerste kennismakingsreis wordt door dit grote land.

Amy: slurpen met stokjesLindsey: stokjes of mikado?

We starten in Chengdu, provincie Sechuan,  om de panda’s te bezoeken en van daaruit reizen wij verder naar Lijiang, Shaxi, Dali, Kunming, in de provincie Yunnan waar wij zo’n 8 dagen verblijven en vervolgens door naar de provincie Guangxi waar wij de plaatsen Yangshuo, Pingan, Guilin en Cenxi zullen bezoeken. Cenxi is de plaats waar onze Lindsey 7 jaar geleden vandaan is gekomen. Dichterbij haar China moeder kunnen we helaas niet komen. Voor haar zijn de 3 dagen dat wij in Cenxi zullen zijn dan ook extra spannend. Uiteindelijk gaan we alle indrukken en emoties verwerken in Sanya (provincie eiland Hainan) waar we hopen te genieten van mooie stranden, helder water, zwembad met glijbanen en een mooi hotel.

Wij houden van een beetje avontuur en onze eigen vrijheid, dus hebben we niet voor een georganiseerde reis gekozen, maar zelf alles via Internet geboekt. Alleen het bezoek aan Cenxi is geboekt via de Amerikaanse organisatie Always and Forever adoption Homeland Tours. En nu maar afwachten of alles een beetje aansluit op elkaar. Uiteraard hebben wij “Chinese for Dummies” bij ons en met de Chinese menukaart in ons achterhoofd zullen we het vast wel overleven.

Reizen jullie ook met ons mee? Veel leesplezier en alvast bedankt voor jullie reacties!

Raymond, Sandy (auteur en familiegids), Lindsey (8 jaar) & Amy (6 jaar)

1. Oma Frens:
    15 april 2011
    Hallo schatjes, Je hebt er weer wat moois van gemaakt, bij het lezen alleen zou ik zo met jullie mee willen om te zien waar mijn twee meisjes vandaan komen. We moeten helaas genoegen nemen om via deze site met jullie mee te reizen en zien uit naar alle mooie belevenissen en verhalen. Maak er een hele hele mooie reis van en geniet van het mooie China-moederland!!!
    (O)pa en (O)ma
  2. Hetty:
    19 april 2011
    Hallo luitjes,
    Wij wensen jullie een heel mooie reis en zien uit naar jullie prachtige verhalen en foto's.
    Veel liefs, Evert&Hetty xx
  3. Yaela en Quinty:
    20 april 2011
    Lieve Lindsey en Amy,
    Heel veel plezier in China en ook bij de panda's.
    Ga lekker genieten en jullie papa en mama ook,
    Namens mama veel succes in Cenxi en wij volgen en reizen in gedachte met jullie mee.
    Allevier een dikke kus, en we spreken gauw wat af als jullie terug zijn.

Liefs Eduard, Monique, Yaela en Quinty
  4. De Palies:
    21 april 2011
    Een hele fijne vakantie toegewenst.
    Stay safe & blessed.
    Lfs & hgrtn.
  5. Rob Syl en Qibei:
    23 april 2011
    Hallo lieve mensen,

Heel veel plezier en een fijne vakantie gewenst daar in het verre China,

groetjes,
    Rob Sylvia en Qibei