Dag 11: Yangshuo, groen, groener

3 mei 2011 - Yangshuo, China

GROENST en daar heb je heel veel regen voor nodig en dat is er gevallen vannacht, met bakken.

Nieuwsgierig hebben we in de ochtend de gordijnen open gedaan en wat we zagen was …. PRACHTIG. Zonder twijfel één van de mooiste landschappen die ik in ieder geval ooit heb gezien. De vreemd gevormde bergen zijn helemaal bedekt met een deken van groen en de omgeving vraagt om ontdekt te worden. Het miezert een beetje, maar dat houdt ons niet tegen.

Dag 11 Yangshuo 005 Dag 11 Yangshuo 007blog Dag 11 Yangshuo 014blog

Na een heerlijk Dutch breakfast en voor de meiden een pannenkoek met spek hebben we ons op de regen gekleed. Gewapend met paraplu’s en regenjassen de paden op de lanen in. We zitten in een boerendorpje buiten Yangshuo en dus ver weg van alle drukte. De kippen en koeien lopen langs het modderige pad en wij baggeren er ook doorheen. Eerst op zoek naar de rivier de Yulong, maar het pad dat we namen was niet helemaal goed. Uiteindelijk kwamen we op een pad uit die langs guesthouse The Giggeling Tree (Nederlandse eigenaars) liep. Dit guesthouse is vrij bekend onder Nederlanders omdat er ooit een tv-programma is gemaakt, hier logeren veel Nederlandse (adoptie) gezinnen. Persoonlijk vinden we ons guesthouse gezelliger.

Naast the Giggeling Tree was een klein “winkeltje” en de eigenaar is Shaolin Kung Fu specialist, maar geeft ook kalligrafie lessen. De meisjes hebben we direct achter zijn lestafel geïnstalleerd en hebben toen hun eerste les gehad. De leraar deed het heel erg leuk. De meiden konden al tellen in het Chinees, maar nu werd de uitspraak aangescherpt en leerden ze het ook nog eens te schrijven. Dit laatste viel niet mee; Linds is van het grove werk en Amy probeerde het heel secuur te doen, maar voor linkshandigen schijnt het nog moeilijker te zijn. De oefeningen gaan allemaal mee naar huis.

Dag 11 Yangshuo 018blog Dag 11 Yangshuo 025blog Dag 11 Yangshuo 029blog

Hierna bedachten we om naar Yangshuo te lopen, de omgeving is zo mooi. Men is nu de fris groen gekleurde padi (jonge rijst) aan het planten en dat maakt het landschap nog mooier. Door de miezer hangt er sluierbewolking om de bergen heen en dat maakt het uitzicht bijna magisch. Lopen naar de stad bleek achteraf toch niet zo’n goed idee. Het was veel langer lopen dan gedacht, bijna 2 uur en toen waren we pas in het oninteressante deel van de stad. De miezer was inmiddels overgegaan in een ordinaire regenbui en we werden er allemaal erg chagrijnig van, dus uiteindelijk bij de taxistandplaats een taxi gepakt en naar het guesthouse.

Dag 11 Yangshuo 032blog Dag 11 Yangshuo 033blog

’s Avonds heerlijk gegeten: hier hebben we de bekende Cantonese keuken, dus lemon chicken en sweet & sour pork …. Heerlijk. We waren moe van de lange wandeling en zijn vroeg gaan douchen en onze “hut” ingedoken. Gelukkig geen rondvliegende herten meer gezien!

Internet is hier traag, dus foto’s uploaden duurt lang, daarbij zijn we zo actief bezig, dat we eigenlijk ook te moe zijn om zo lang achter de laptop te zitten. Maar ik beloof het gauw te doen.

Liefs,

L.A.R.S.

Lieve Kijkers,

Onze Linds heeft het zó druk, dat ze gewoon geen tijd heeft om te schrijven. Als ze niet loopt of fietst, dan is ze de kippen aan het opjagen of kleine beestjes aan het vangen en ze is nu aan het leren om patience te spelen. Onze kleine Zhu heeft de speeldoos ontdekt en zij heeft het dus ook erg “druk”. In ieder geval hebben ze het beregoed naar hun zin en vervelen zij zich geen moment. Zhu begint al op een aangebrande pinda te lijken (en Ray op een rode Indiaan).

1. patricia:
    4 mei 2011
    nou aims en linds moeten jullie ook nog leren op jullie vakantie. Maar ik geloof dat het ook wel weer leuk was om die cijfers te leren schrijven of niet. Thuis dus nog maar verder oefenen. Ik begrijp heel goed dat jullie geen tijd hebben om iets te typen voor ons je hebt daar veel te veel te doen en bovenal heb je vakantie!!!!
    Nou ik ben benieuwd naar de foto's van het mooie groene landschap
  2. Oma Frens:
    4 mei 2011
    Hë, Pad, mijn complimenten voor je levende reisverslagen. Misschien een idee om dit in boekvorm uit te geven? Volgens mij heb je toch wel iets van de genen van jouw opa. In elk geval beleven jullie een heleboel leuke en mooie momenten, om nooit te vergeten. Linds jij hebt het erg druk met alle beesten daar. Je moet mij vertellen wat voor beestjes je daar allemaal hebt. Aimsy, wanneer horen wij iets van jou?
    O ja, wij hebben vandaag de Panda kaart ontvangen, dank je wel, wat een liefies.
    Doeiiii