Panda Day

25 april 2011 - Chengdu, China

Yes, vandaag is dan dé pandadag. Vroeg uit de veren en 45 minuutjes hobbelen naar het Chengdu Panda Breeding and Research Center. Het park is heel modern, schoon en weids opgezet. Om de panda’s in beweging te zien moet je vroeg aanwezig zijn, want alleen tijdens en vlak na het eten zijn ze aan het spelen, de rest van de dag slapen ze alleen maar. Na een flinke wandeling, want het park is ontzettend groot, zagen we de eerste panda en daarna de baby’s. We bleven maar foto’s klikken en filmen, dus hier een paar uit de mega collectie.

Chengdu dag 3 012blog Chengdu dag 3 019BLOG Chengdu dag 3 037BLOG Chengdu dag 3 046BLOG

We hadden niet gerekend op zo’n lange wandeling en Lindsey en Amy hadden de verkeerde schoenen (ok, mamma’s schuld) aan en kregen blaren op hun hiel en zere tenen. Hun redding was onze Chinese chauffeur, die helemaal dol op ze was en de meiden om de beurt door het hele park heeft getild. Al gauw noemden we hem de geadopteerde oom van Amy, want die liep braaf hand in hand met hem.

Chengdu dag 3 047BLOGChengdu dag 3 050BLOG

Natuurlijk konden we het pandacentrum niet verlaten zonder pandaknuffels dus ….. weer 2 bij de enorme collectie die de dames al in Nederland hebben liggen.

De opera van gisterenavond was ook erg leuk, het was een opvoering bestaande uit diverse culturele / muzikale Sichuan kunsten. We konden er natuurlijk op wachten: Amy kreeg ’s nachts spontaan een nachtmerrie over de maskers die werden gewisseld tijdens de opera. Gelukkig was haar “held” snel ter plekke en is ze veilig bij hem in slaap gevallen.

Vanmiddag gaan we lekker chillen in ons guesthouse, want met die hitte is het niet lekker om over straat te lopen. Vanavond vertrekken we naar Lijiang en hebben we Chengdu gehad. Onze indruk: een enorme moderne stad met mooie parken, mega malls, waar ik helaas niet veel tijd voor had, veel verkeer en smog maar verder erg schoon en genoeg voor 2 – 3 dagen.

Chengdu dag 3 062blog

Tot de volgende keer!

L.A.R.S.

Berichtje van Lindsey

Lieve oma ik zij het toch dat loetje nooitt het deurtje open krijgt oma, ijge wijsje en de panda beere waren lief van lindsey

En hoe is het met juli? Bij mij is het leuk ik vont de panda beer grapig en schatig En we moete bijna weer het vliegtuig in en ik mis juli en Hailine ook want het is ook jouw land.

1. Oma Frens:
    25 april 2011
    Eindelijk bij de panda's geweest. Zal zeker heel leuk zijn om ze nu in het echt te zien en niet alleen met een neppe in je bed te knuffelen. Natuurlijk neem je vandaar ook een knuffelpanda mee,mam, zou ik ook doen hoor! Hier gaat alles goed, wij zijn gisteren (Pasen) bij tante Pienie geweest en hebben ge-bbq. Ja, hoor Linds, voor jouw informatie, Jill was thuis.
    Met Loetje gaat het goed. Hij had ook een Paaslunch
    gemengde slablaadjes met wortel. Veel plezier en tot het volgende spannende mailtje.
  2. patricia:
    hoi hoi,

de pandadag, daar werd natuurlijk heel erg naar uitgekeken!!! Nou aan de foto's te zien was het een ware belevenis om zo de panda's te zien. Ik ben benieuwd naar de rest van jullie panda collectie en natuurlijk film. En ja weer een beer erbij, tjonge jullie passen straks niet meer in bed haha.
    Geniet van jullie middag met mooi weer dat doen wij hier ook..
    Groetjes
  3. tante Pienie:
    25 april 2011
    Die panda's zijn pas echte levensgenieters! Lekker eten en dan tidur de ganse dag. Met het heerlijke weer hebben wij dit weekend ook een "panda-lifestyle".
    Linds en Aimsy wat een mooie verhalen kunnen jullie toch al schrijven. We vinden het heel leuk om te lezen! Fijn hoor, zo'n aardige chauffeur die je niet alleen naar de panda's rijdt maar ook nog eens door het park draagt... We zijn benieuwd naar het volgende nieuwsbericht.
    Een dikke kus en reis voorzichtig!
  4. Roy, Merel en Nathan:
    25 april 2011
    Dat ziet er leuk uit bij de panda's! We krijgen door al jullie verhalen meteen ook weer zelf zin om op reis te gaan! Maar ja eerst even ons " ei " uitbroeden en dan gaan we daarna wel weer plannen maken! Jullie heeeel veeeel plezier daar!!
    Groetjes van Roy, Merel, Nathan en ?
  5. Piet en Annemiek van den Oever:
    25 april 2011
    Wat een leuke foto's, een hele belevenis lijkt ons.
    Geniet van alles.Het zijn echt hele leuke verhalen om te lezen.
    Heel veel plezier verder, we kijken uit naar de volgende verhalen.
    Groet, fam.v.d.Oever