Op verkenning door Chengdu

24 april 2011 - Chengdu, China

Gezegend Pasen iedereen! Jezus leeft!

Na een jetlag nacht, waarbij we om 1.00 uur ’s nachts met z’n vieren aan het kaarten zijn geslagen tot 2.00 uur, zijn we toch nog in slaap gevallen en uiteindelijk om 08.00 uur wakker geworden. We wilden om 10.00 uur naar de Chinese International Church gaan, maar daar aangekomen bleek het adres niet goed te zijn. We hadden nog een ander adres maar niet in het Chinees waardoor taxichauffeurs het niet begrepen. Toen moesten we het plan voor deze dag omgooien, dus gekozen voor het grootste stadspark in Chengdu.

Zoals in ieder Chinees park was er een visvijver aanwezig met een fantastisch Chinglish bord (zie foto) en waren er allerlei kinderactiviteiten. Gewapend met ieder een ballon hebben de meiden het park onveilig gemaakt (ballon tegen het hoofd van mensen, of zelfs in de klit raken met een ballon van iemand anders). Aangezien het best warm is, minimaal 25 gr C, zijn we rond 12.00 uur naar ons guesthouse teruggekeerd om daar even bij te komen.

Chengdu dag 2 003blogChengdu dag 2 004blog

In de middag zijn we gaan lopen naar de Wenshu tempel, met daaromheen heel veel winkeltjes met allerlei zaken die je eigenlijk niet nodig hebt. De meisjes konden 2 waaiers niet weerstaan, dus daar moesten de eerste yuans van oma aan worden uitgegeven. Voor de lunch konden we kiezen uit diverse lekkernijen varierend van gebakken insecten, tot zeepaardjes op een stokje (zie foto), maar uiteindelijk toch gewoon voor bao zi (dim sum) gekozen en Amy heeft er het meeste van gesmuld. Leuk om door de woonwijken te wandelen, de mensen te bekijken die een potje kaart of mahjong aan het spelen zijn of aan het kalligraferen zijn.

Chengdu dag 2 020blog Chengdu dag 2 025blog Chengdu dag 2 032blog Chengdu dag 2 033blog

Ons guesthouse is gezellig, veel reizigers van over de hele wereld en ook een enkel gezin met kinderen. Net ook een Maleisische dame gesproken die geïnteresseerd was waar de meisjes vandaan kwamen en zelf haar verhaal vertelde dat ze ook geadopteerd is, bijzonder dus.

Vanavond gaan we naar de beroemde Sichuan Opera en morgenochtend om 07.30 uur moeten we klaar staan voor onze pandatour.

Alvast eet smakelijk als jullie aan het paasdiner zitten, voor ons varieert dit van patat, spaghetti en fried rice met van alles en nog wat.

Xxx  L.A.R.S.

Berichtje van Lindsey

lieve kijkers ik ben er weer met het verhaal de schrijvers zijn deze dag lindsey en amy daar gaan we dan met het verhal er kunen voute in ziten dan gaan dit is stuk van amy hoj wee zijn er weer any huile een lache dat kunen we goet doei

van lindsey enamy doei dag