We zijn er!

23 april 2011 - Chengdu, China

Verblijf: Lazybones guesthouse, Chengdu (+6 uur Nederlandse tijd)

Na een goede vlucht, waarin onze lenigheid weer is bewezen en je blij bent dat je klein bent, zijn we met geen enkele vorm van turbulentie veilig aangekomen.

Wij hebben allemaal wel wat kunnen slapen, maar Amy  heeft op 2 uurtjes na de gehele vlucht geslapen. Lindsey was helemaal opgelucht toen we eenmaal hoog in de lucht zaten en vond het achteraf toch wel erg meevallen. Uiteindelijk zijn we ook nog eens als laatste toegelaten door de Chinese douane, dus wat wil je nog meer. We kwamen heel veel gezinnen met Chinese adoptiekinderen tegen, waarvan 4 families bij ons in het vliegtuig.

Op de airport werden we opgehaald door een taxi geregeld via ons guesthouse en daar zagen wij de nieuwe Chinglish name van Raymond nl. Raymond Teerders, hoe krijgen ze het voor elkaar.

In het guesthouse (met grote kamer en drie grote bedden) hebben we allemaal lekker gedoucht en toen een korte wandeling gemaakt om de omgeving te verkennen. Vreemd, maar het voelt aan of we hier al vaker zijn geweest of lijken de Chinese steden gewoon op elkaar. En als we ons al vreemd voelen dan is just around the corner KFC en Starbucks of één van de vele cake & coffee houses die, we uiteraard (!). direct hebben uitgeprobeerd. Lindsey weet nu al dat ze blij is dat ze niet in China woont, althans niet in de stad "al die drukte, vind ik maar niks ... alles is grijs en vies". Het zijn echt 2 Westerse dametjes als je ze ziet lopen.

Heavy chocolate cakeJaaa, Starbucks

Ons Chinees schiet wel erg tekort, dus we gaan dadelijk nog wat standaard zinnen oefenen, maar voorlopig doen handen, voeten, lachen en wat Engels het prima.

We zien er nu uit als een stel zombies en hangen een beetje rond in ons wereldse guesthouse. Er zijn 2 poesjes, dus die zijn het aai slachtoffer van Amy en Lindsey. Eten doen we hier ook maar, want we beginnen nu echt wat zweverig te lopen. Vroeg naar bed en hopelijk liggen we niet om 3 uur 's nachts wakker.

Morgen proberen we naar de Chinese International Church te gaan voor de Paasdienst, daarna naar een theehuis in een groot park en 's avonds een Sechuan Opera (snel maskers verwisselen en vuurvreters).

Maar eerst willen we maar 1 ding .... SLAPEN.

Liefs,

L.A.R.S.

1. patricia:
    23 april 2011
    hoi hoi,

fijn te lezen dat de reis goed is gegaan en jullie veilig zijn aangekomen. Lekker dat Amy zo'n tijd heeft geslapen dus die kon er goed tegen aan.
    Nou voor jullie is het al avond en wij lopen hier tegen de lunch aan. Het is lekker warm hier dus volop genieten net zoals jullie gaan doen.
    Ik ben benieuwd naar de volgende china belevenissen.

Veel liefs Patricia
  2. Oma Frens:
    23 april 2011
    Jullie zijn veilig aangekomen, maar dat wist ik vanmorgen dus al. Heeft Linds ook nog geslapen, kijk Amy heeft zoals altijd geen slaapprobleem, gelukkig maar. Lieverds geniet er van en tot het volgende berichtje!